Vineri, 08 Decembrie 2017 11:53

Risto&Pub, Târgu Mureş

 11La recomandarea unor vechi parteneri de afaceri, m-am oprit într-o zi caniculară de vară în Târgu Mureș la Risto&Pub. Totuși, pe proprietarul afacerii aveam să îl întâlnesc la Taverna Diavolului, o locație situată în zona centrală a orașului, ce aparține aceluiași om de afaceri. O parte a interviului s-a desfășurat pe terasa Tavernei, alături de o limonadă rece și aromată, iar pentru partea a doua ne-am deplasat la Risto&Pub – cea mai nouă dintre aceste locații. Am aflat astfel că cele două locații fac parte dintr-un grup de 5 restaurante pe care Zsolt Ördög le deține în oraș și am avut plăcerea de a descoperi un business sănătos, cu strategie, bine ancorat în realitatea socio-economică prezentă. Am discutat despre cum a dezvoltat fiecare dintre cele 5 părți ale afacerii sale și care au fost criteriile de selecție pentru furnizori, locație și meniu.

 

 ”Deschiderea unui restaurant e mai mult decât design și meniu. E nevoie, în primul rând de un plan de afaceri. Studierea atentă a pieței în care urmează să îți desfășori activitatea te poate ajuta să definești mai realist ceea ce urmează. La fel, trebuie selectat publicul țintă și analizat obiectiv comportamentul consumatorilor din categoriile selectate, informații ce vor fi utile în alegerea locației, stabilirea meniului și chiar definirea designului.

ristopub 2017 06 29 074

 

Bineînțeles, etapele ”din carte” nu se întâmplă neapărat în aceeași ordine și în realitate, iar rezultatele nu le poate garanta nimeni – le poți doar intui. Mulți proprietari de afaceri așteaptă ca imediat să aibă câștiguri semnificative, să câștige bani pentru ei. Totuși, eu am înțeles că pentru ca afacerea să meargă, ea are nevoie de investiții din partea ta – de bani, de timp și de energie – și că rezultatele adevărate apar cu timpul. Nu cred în îmbogățire peste noapte și nici nu cred că e sănătos pentru afacere ca proprietarul să ia banii câștigați în primii ani, ideal fiind să îi investească pentru a stabiliza sau a crește afacerea. Dar trebuie să știi și când să te oprești, când afacerea nu merge și trebuie ori reinventată ori închisă. Nu pot să spun că nu am avut eșecuri, am învățat pe pielea mea importanța locației și a cunoașterii consumatorilor, cu o cafenea care nu a fost conform așteptărilor mele inițiale, din pricina locației ”de compromis”.

 

Interviul complet poate fi citit în ediţia decembrie-ianuarie a revistei Gastromedia.

Republicarea conținutului website-ului www.gastromedia.ro este permisă în limita de 400 de caractere, cu precizarea sursei și inserarea unui link spre www.gastromedia.ro.

 

 

pagina

 

 

 

 

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…