Joi, 30 Aprilie 2020 09:28

Adaptarea strategiei de marketing la situația de criză

Viața s-a complicat în ultimele săptămâni, nu-i așa? Experimentăm o multitudine de necunoscute, o multitudine de întrebări și multe preocupări ... dar nu avem multe răspunsuri. În special, lucrurile au devenit deosebit de dificile pentru proprietarii de afaceri și pentru sfera marketingului. Ce faci când întreaga ta țară este efectiv blocată? Cum răspundem în dialogul despre Coronavirus? Ar trebui să ne angajăm în această discuție? Chiar dacă activăm în sfera panificației, morăritului, patiseriei și/sau cofetăriei, COVID-19 ne afectează. Este un moment critic și trebuie să luăm decizii corecte dacă dorim să trecem cu bine de următoarele săptămâni și luni.

 În funcție de specificul afacerii dumneavoastră, este posibil să fi observat în ultimele săptămâni scăderea vânzărilor datorită acestei crize. Unele sectoare au cunoscut o încetare aproape totală a activității și au trebuit să inoveze pentru a supraviețui. Acest lucru face ca marketingul să fie mai important ca niciodată pentru multe companii. O mare parte din acest marketing trebuie să fie online deoarece oamenii petrec mai mult timp acasă (fie de bună voie, fie din cauza restricțiilor de circulație) și petrec mult mai mult timp pe internet.

Rețelele de social media raportează ca populația își folosește conturile de socializare mai mult ca oricând. Utilizarea internetului a crescut dramatic în ultima lună. În timp ce o parte din procentele raportate sunt reprezentate de persoanele care apelează la Netflix și la celelalte canale de streaming, cota cea mai mare din procentaje este reprezentată de persoanele care se loghează în scopuri de comunicare. Iar social media este acum forma preferată de comunicare pentru majoritatea oamenilor.

Desigur, interesul publicului este direcționat către știri și către dezbaterea situației actuale dar acest aspect nu înseamnă că interesul pentru afacerea dumneavoastră nu poate fi captat. Utilizatorii vor lua în considerare în mod special conținutul util și captivant pe care îl puteți partaja și este probabil să-și amintească brandul dvs., chiar dacă nu v-au folosit niciodată serviciile/produsele anterior.

 

B post 2020 04 24 img001

 

Cea mai bună formă de marketing este întotdeauna generarea de pozitivism. Publicul menține în memorie istoricul unei companii. Așadar dacă puteți ajuta în această perioadă, faceți acest lucru. Oamenii își vor aminti acțiunile de binefacere atunci când vor reîncepe fluxul normal al vieții și al obiceiurilor de cumpărare.

Mai multe persoane sunt online acum decât oricând altcândva. De asemenea, acestea se feresc de interacțiuni personale. Dar asta nu înseamnă că și-au pierdut interesul pentru afacerile din jurul lor. În multe cazuri, timpul acesta liber le-a oferit oamenilor mai multe oportunități de a face căutări pe Google și de a face achiziții online.

În mod normal, mulți dintre noi alocăm o parte substanțială din bugetul de marketing pentru expoziții comerciale, târguri și evenimente. Dar majoritatea acestor evenimente sunt acum anulate și foarte puține persoane sunt interesate de întâlniri față în față. Este deci momentul oportun să vă modificați site-ul și să vă updatați pagina de Facebook pentru a reflecta mai bine cererea curentă.

Nu uitați că marketingul digital are un beneficiu semnificativ față de majoritatea celorlalte tipuri de marketing. Nu necesită nicio interacțiune față în față. Este, de asemenea, unul dintre tipurile de marketing cele mai ușor măsurabile.

Acum este și momentul perfect pentru a vă mări bugetul și a extinde publicitatea în mediul online(PPC). Mai multe persoane ca niciodată sunt pe internet, oferindu-vă o șansă mai mare ca anunțurile dvs. să apară în fața clienților relevanți. Acest lucru vă poate oferi un avantaj competitiv extraordinar.

Este un moment excelent pentru firmele care doresc să se distingă de concurenții lor în anumite sectoare. Chiar dacă nu ofereați servicii de vânzări online, ACUM ESTE MOMENTUL SĂ ÎNCEPEȚI. Dincolo de beneficiile financiare, clienții dumneavoastră vor ține minte faptul că în momentele de criză, ați fost alături de ei, oferindu-le servicii adaptate nevoilor lor.

B post 2020 04 24 img003

 

Este mai important ca niciodată să fiți atenți la datele de marketing. Urmăriți cu atenție ce generează reacții pozitive și continuați doar în acea direcție. Trebuie să ne focusăm pe ceea ce ne va ajuta pe termen lung. Este important ca atunci când viețile noastre vor reveni la normal, în criza care se prefigurează, brandul nostru să fie încă prezent în mințile consumatorilor noștri și ca asocierile cu acesta să fie unele pozitive. Desigur, suplimentar, dacă campaniile de marketing care erau de succes anterior nu mai au în prezent impact și au devenit irelevante, stopați-le.

Aceasta ar trebui, desigur, să fie strategia de zi cu zi: Examinați datele, vedeți tendințele, faceți modificări în funcție de acestea!

Este relativ simplu să determinăm rentabilitatea activităților de marketing digital. Trebuie doar să identificați un obiectiv specific de marketing pentru fiecare campanie și să decideți unitatea relevantă pe care să o măsurați.

Cu puțin efort și implicare, cu siguranță TOTUL VA FI BINE!

Articol de: Alexandra Ioana Pescaru – Specialist marketing, PR și comunicare @lexafisher

 

Articolul puteți citi în revista din luna mai a revistei Brutarul-Cofetarul.

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…